12 Şubat 2011 Cumartesi

Özel Gün ve Hediye Mi Dediniz?

Bence bir insan bir hayvana nasıl davranıyorsa, odur özünde! Ve bir erkek, bir sokak hayvanına - masum, savunmasız ve çareiz bir canlıya -  nasıl bakıyorsa, tam olarak o ölçüde güzel bir aşk vaad edebilir bir kadına. Bir sokak köpeğine sevgiyle ve merhametle bakabilen, bir sokak kedisi iyileşsin diye çırpınan bir erkek, bir kadının tüm sevgisine sonuna kadar layıktır. Ben hep buna inandım ve tam olarak bunu istedim.

O'nu o gün bir barınak köpeği ile oynarken gördüğümde bunun gerçekleştiğine sonuna dek inandım. Evde kedilerimiz vardı. Ama temiz, aşılı... Sokakta köpek sevmek için durmalarıma ses çıkarmaz, bazen bana eşlik de ederdi. Ama o gün bambaşkaydı.



O gün, belki de ilk defa girdiği barınakta, küçük çaplı bir şok geçirmesinden endişeliydim. Belki de bir daha gelmek istemeyecekti. Saçlarına kadar çamur ve kireç karışımıydı. Trakya'nın soğuğunda bakımsız bir barınaktaydık, donuyorduk. Zamanımız sınırlıydı ve işimiz çoktu. Biz sadece 4 kişiydik.


Barakaların birinden su kabıyla çıkıyordum o anı gördüğümde. Yere diz çökmüş, büyükçe bir köpeği seviyordu. O da ona hayranlıkla bakıyordu. Kulaklarını avuçlarına alıp, ısıtmaya çalışıyordu. İşte o an, dondurulmuş şekilde hafızamda kaldı. Arada bir saklandığı yerden çıkıveriyor ona bakarken.

Şöyle bir hesapladım son 3 ayda 9 köpek sahiplendirmişiz barınaktan, 3 de kedicik.Geçen sene 2 kedimize ek olarak 1 kediciği iyileştirme ümidiyle sahiplenip, ne yazık ki kaybettik ama bu bizi başka bir hasta çocuğa evimizi açmaktan alıkoymadı. Çok şükür ki o yaşadı, hayata sımsıkı tutundu.



Şubat ayı bize çok şey ifade ediyor :) Sevgililer Günü'nden daha özel şeyler... Yıldönümümüz... Pek çok önemli kararı aldığımız dönem o dönem. Kışı hiç sevmeyen bir insan olarak şöyle bir bakıyorum da Şubat ayı bana çok şey katmış :)

Bu sene, sevgililer gününe ve yıldönümümüze kattığımız yepyeni anlamlarla hediye alma kısmını bir kenara bıraktık. Bu sene ve bundan sonraki senelerde, bu hediyelere ayıracağımız parayı bir canlının yararına harcayacağız. Bir çocuk, bir bebek, bir yaşlı, ihtiyaç sahibi bir engelli veya bir sokak hayvanı... İstediğimiz tek şey, birilerinin hayatına küçücük de olsa umut yeşertebilmek...

İşte bu yıl Deniz bana oldukça bol miktarda köpek maması aldı :) Yeniçiftlik ve Marmara Ereğlisi'ndeki çocuklarımız için hem de :) O göremedi, ofisteydik ama gözlerim doldu.

Şimdi sıra bende... Ben iyi bir kız çocuğunun harcı için toplanan parayı saat farkıyla kaçırdım. Neyse ki çok geçmeden bir başka arkadaşımdan daha geldi bir miniğin okul masrafına yardım çağrısı. Bunu da daha sonra duyurmak istiyorum, yardıma katılmak isteyenler için.

Ama paramı bir kaç parçaya bölmeye karar verdim. Biraz çocuklara, biraz da tedavi ihtiyacı olan bir hasta barınak çocuğuna gidecek bu yıl Deniz'e hediyem. Ve görüyorum ki; O'nun da gözleri bunu duydukça parıldıyor.


Bu nedenle Pazar günü Yedikule Barınağı'na uğrayacağız kermes için.


Salı günü ise Zambak ve Üzüm kuzularının tedavi masrafları için Taksim Dogzstar'da düzenlenen Gözyaşı Çetesi konserine gideceğiz. Sizi de bekleriz. 15 TL'ye bir bira içip, geyik yapabiliriz. Bu arada paranız da bu iki orman meleğinin tedavisini karşılayacak. Bundan iyisi? Hmm?

PS: Bunlar marifet falan değil. Bir şey görünmek için de yazılmadı. Yalnızca etrafımda tırım tırım hediye arananları görünce üzülüyorum. Çünkü gerçek hediyeniz zaten hayatınızdaki adam/kadın değilse, hala hediye yolu gözlüyorsanız bilin ki; hayatınızın hediyesi henüz size verilmemiş ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder