2 Ekim 2009 Cuma

Mikrop Yuvası

Nerdeyse bayramdan beri hastayım. Her sene bir defa kesin geçirdiğim üst solunum yolu enfeksiyonum... Birinden grip, nezle mikrobu kapmamla başlıyor. Bu sayede her sene boynumda tam da kırılan boyun omurlarımın üstündeki bezeler şişiyor, tam başa bela...

Daha 1 hafta ancak olmasına rağmen, sanki yıllardır evdeymişim gibi hissetmeye başladım. Sıkıntı geldi bana evde oturmaktan. Otur, otur, yatamıyorum da... Uykuya bayılan biri için bile kabus gibi evde olmak... Okumadığım onlarca kitap, yazmak isteyip zamansızlıktan yazamadığım onlarca blog yazım, tezim, izlemediğim onlarca filmim olmasına rağmen hiç bir şey yapamıyorum. Anladım ki evde oturarak bu hastalık beni daha da huysuz ve çekilmez hale getiriyor. Zaten dünden beri iyileşme sürecindeyim. Yarın normal hayatıma döneceğim. İsyan ettim sonunda!

Neyse bu arada evde oturup bir yandan müzik dinleyen, bir yandan çalışan, bir yandan TV izleyen biri olarak tesadüfen bir kanalda rastladım bu albüme. Asıl mesleği psikologluk olan, ancak küçük yaştan beri djlik yapan DJ Cenk Erdem'in "Şifa Niyetine: İyileştiren Şarkılar"ı. Tabii bu iyileşme benim durumumla alakasız, ruhsal iyileşme...



DJ insan ruhuna iyi gelebileceğini düşündüğü şarkıları toparlamış. Albümdeki tüm şarkıların ortak özelliği seslendirenlerin gerçekten iyi ve eşsiz seslere sahip olmaları, şarkıların sözlerinin anlamlı olması ve dinlerken ruhu daraltmayan ritimlerden oluşmasıymış.

Bunalımlı bir dönemden geçerken "asla ve asla ağlak ağlak şarkılar dinlemeyin" dedi, ona göre. Onun yerine ritimleri yumuşak, ses tonu güzel müzikleri tavsiye edermiş. Albüm D&R'da varmış, ben aradım bulamadım. Neyse ki sevgilim hepsini bir link altında toparladı bana. Hazır hastayken dinleme fırsatım oldu. Sonuç:

Rahatlatır mı öyle bir dönemde bilemem ama süper uyutuyor. Çok yumuşak tonlar, güzel sesler cidden. Siz de deneyin, yorumlayın derim.

Albümdeki şarkılar:
1. THE CRANBERRIES - ODE TO MY FAMILY.
2. JOAN OSBOURNE - ONE OF US.
3. GABRIELLE - OUT OF REACH.
4. ELVIS COSTELLO - SHE.
5. VANESSA WILLIAMS - BETCHA NEVER.
6. AMY WINEHOUSE - LOVE IS A LOSING GAME.
7. NELLY FURTADO - ALL GOOD THINGS .
8. INDIA ARIE - BEAUTIFUL.
9. DINAH WASHINGTON - MAD ABOUT THE BOY.
10. COLBIE CAILLAT - BUBBLY.
11. SHANIA TWAIN - YOU’RE STILL THE ONE.
12. SUZANNE VEGA - ROSEMARY.
13. STING - SHAPE OF MY HEART.
14. DUFFY - MERCY. EGO EMPOWERMENT:
15. ROBYN - WITH EVERY HEARTBEAT.


15 numara bilinçli olarak sona alınmış. Kalp atış sesi, insana anne karnından beri en huzur ve mutluluk aşılayan sesmiş. Hatta bir insanın tüm hayatı boyunca en mutlu ve en huzurlu hissettiği dönemler, anne karnında geçirdiği dönemlermiş. Annesinin kalp ritmleri ve sesi, bir insanın mutluluk hormunu salgılamasına neden oluyormuş. Sanırım bu yüzden hepimiz, en sorunlu, en mutsuz dönemlerimizde annemizin kollarında alıyoruz soluğu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder